Dofinansowanie do inwestycji związanych z usuwaniem azbestu
Rada Ministrów przyjęła w dniu 14 lipca 2009 roku „Program Oczyszczania Kraju z azbestu na lata 2009 - 2032”, który jest kontynuacją i aktualizacją celów oraz działań ustalonych w Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski. Niniejszy program uwzględnia zapisy zawarte w aktualnie obowiązujących aktach prawnych z zakresu gospodarki odpadami azbestowymi, jednak wytycza, także nowe cele i zadania zarówno dla jednostek samorządowych jak i dla posiadaczy wyrobów azbestowych, niezbędne do oczyszczania kraju z azbestu, wynikające ze zmian gospodarczych i społecznych, jakie nastąpiły m. in. w związku ze wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej.
W celu realizacji działań związanych z usuwanie wyrobów zawierających azbest Gmina Grębocice opracowała Program usuwania azbestu z terenu gminy Grębocice na lata 2015 – 2032.
Wykonano również inwentaryzację ilości i rodzaj azbestu na terenie gminy Grębocice, z uwzględnieniem lokalizacji, rodzaju obiektów w jakich występują (pokrycia dachowe, ściany, materiały izolacyjne, inne), ogólnej oceny stanu technicznego.
Ponadto obowiązuje system dofinansowania kosztów inwestycji związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Grębocice.
Dofinansowanie ze środków gminy – nabór ciągły
Dofinansowanie ze środków gminy oraz WFOŚiGW i NFOŚiGW – nabór tylko w terminie wyznaczonym przez fundusz o czym będziemy informować na bieżąco
Więcej informacji o możliwości uzyskania dofinansowania można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami - Urzędu Gminy Grębocice, ul. Głogowska 3, 59-150 Grębocice, pokój nr 7, w godzinach pracy Urzędu, pod nr tel. 76 8 325 302